marți, 23 iunie 2015

Preachizitia

Salutare.
M-am gandit sa deschid acest blog o data cu achizitionarea primei mele masini noi. De fapt a doua. Prima a fost o dacie 1410 in anul 1999 :)
Voi incerca sa tin un fel de jurnal de bord si sa ating si alte subiecte legate de Mazda in general si de mazda CX-5 in special.

Dar hai sa incep:
In ultimii 10 ani am fost mandrul posesor al uni Volkswagen Passat model B5.5. Am achizitionat masina second-hand din Germania in 2004 si am folosit-o pana de curand in 2015 cand m-am hotarat ca ar fi timpul pentru o schimbare.
Primul lucru la care m-am gandit a fost ca vreau un SUV cu tractiune integrala si bineinteles cu incalzire in scaune. Am avut in vedere doua motive:
1. In fiecare iarna trebuie sa curat aleea de iesire din garaj pana in drum. Nu sunt mai mult de vreo 40-50 de metrii, dar panta e destul de mare.
2. Strada pe care locuiesc nu este asfaltata si probabil nici nu se va intampla acest lucru prea curand.

Prima masina la care mi-a fugit gandul a fost BMW X5, bineinteles second hand. Am studiat putin problema si am constatat ca taxele precum si intretinerea unui motor de 3.0 sunt destul de mari cel putin in Romania, asa ca am renuntat la idee.
Am zis hai sa vedem cum sta treaba cu BMW X3. La acest model exista o motorizare 2.0 cu vreo 187CP. Mi s-a parut destul de atractiva aceasta masina. La vreo 25.000 - 27.000 as fi gasit o masina cu peste 100k km si vreo 3-5 ani.
Familia mea a insitat ca ar fi mai bine sa achizitionam o masina noua si pana la urma m-am last convins si am inceput cautarile.
Intre timp am adaugat si cutia automata in whish list dupa ce am condus cateva masini inchiriate cu o astfel de cutie. Prima mea optiune a fost VW Tiguan. Am facut un drive test si am incercat o negociere cu dealer-ul din Cluj.
In cele din urma am renuntat deoarece mi s-a parut prea scumpa masina pentru nivelul de echipare pe care mi-l doream si nici nu ma atragea foarte tare aspectul exterior.
M-am uitat la Toyota RAV4 dar mi s-a parut scumpa si din nou aspectul exterior nu e pe placul meu.
Alta varianta a fost Hyundai iX 35. Pretul mi s-a parut foarte bun dar aspectul interior, calitatea materialelor si cateva review-uri m-au facut sa renunt definitiv. Am cerut o oferta si pentru Ford Kuga. Pretul a fost destul de bun dar la aceasta masina nu ma atrage nici interiorul nici exteriorul.

Din una in alta am ajuns si la reprezentanta Mazda din CJ. CX-5 mi-a placut din prima. Are o aliura sportiva si parca se diferentiaza mai clar fata de celelate competitioare.
Oferta de pret a fost de 30.450 cu programul REMAT pentru nivelul de echipare ATTRACTION.
Dupa ceva sapaturi prin tara am gasit pe stoc la Brasov 2 masini CX-5 model 2014 ATTRACTION. Pretul mi s-a parut destul de bun - 28.100 prin programul REMAT.
Primul impuls a fost sa aleg masina pe culoarea neagra, dar dupa ce am vazut o CX-5 neagra prin oras, m-am razgandit. Masina parea stearsa. Asa ca am optat pentru cea argintie. Acum astept sa primesc factura proforma pentru a putea demara procedura pentru Rabla.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu